Hur man får information i en by

Både jag och sambon blev lite förvirrade av att vi inte fick någon post igår. På måndagar är det alltid en bunt reklam även om det inte är någon annan post som kommer. Svaret på vår tomma brevlåda fick vi från en i byn som bor längre bort.
Hon hade nämligen träffat på brevbäraren och han berättade för henne att han hade lyckats lägga vår post i brevlådan bredvid vår. Brevlådan bredvid vår är en stor sak med lås så brevbäraren kunde inte fiska upp posten. Att post hamnar fel sker ibland men oturligt nog för oss tillhör brevlådan bredvid vår ett semesterhus. När de kommer till byn igen har jag ingen aning om så det är bara att hoppas på att det inte är någon viktig post till oss som hamnade i den lådan. Jag tycker nog att brevbäraren hade kunnat lägga en lapp i vår brevlåda med information om vad som hänt men information på landet når fram på andra sätt

Kommentarer

  1. Oj då, det var ju amatörmässigt av brevbäraren och jag skulle tro att det är tjänstefel av hen att inte informera och jag är inte helt säker på att det inte rentav är ett lagbrott - vad som helst kan ju vara i er post, det kan ju vara exempelvis rek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara glad att det inte är något paket med medicin som hamnat fel för då skulle det bli problem. Skulle inte vara kul att stå utan medicin och veta att tabletterna ligger i en låst brevlåda

      Radera
    2. Det är där jag menar att det allraminst är tjänstefel och kanske också ett lagbrott av brevbäraren.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den