Läkarbesök

Det har jag att se fram emot idag. Det som känns tråkigt med det är att jag inte har någon lust att betala 250 kr för att få blodtrycket kollat, möjligtvis få hjärtat lyssnat på och få veta resultatet av blodprovet.
Börjar läkaren förklara för mig vad det är för fel jag har kommer jag att avbryta honom. Att få det förklarat för mig varje gång jag är på vårdcentralen är riktigt slöseri med tid. Den tiden kan läkarna hellre lägga på andra patienter som har frågor eller funderingar. Läkaren jag ska träffa idag har jag inte träffat tidigare så jag misstänker att det kommer bli som det brukar bli. Nämligen att läkare brukar dra slutsatsen att jag är dum i huvudet efter att de läst min journal. Att bli talad till som om jag inte riktigt förstår eller hänger med irriterar mig alltid

Kommentarer

  1. Jag hatar sådant skitbeteende från läkare (från alla iofs), mina nya husläkare kan nada om WED/RLS, han vet inte ens att det bytt namn från RLS till WED över hela världen och att Sverige bara släpar efter. När jag var där på besök angående mina öron diskuterade vi en medicin som skulle kunna hjälpa och jag frågade om det är en antihistamin, eftersom sådana kan förvärra WED-symptom. Jag sade det alltså i min fråga och då låtsades läkaren tänka efter och så sade han myndigt "Ja just det, så är det ja" trots att det var helt uppenbart att han inte hade en jävla aning. Vad _är_ det med yrket läkare som drar till sig narcissister? Jag läste att din nya var mer än lovligt dum i huvudet och jag beklagar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här är ett riktigt stolpskott. Det är han som ska ha huvudansvaret för i stort sett alla här i byn och det var han jag kontaktade när jag ville byta medicin. Då fick jag till svar att det inte finns någon att byta till fast det är två mediciner som används på felet jag har. En annan i byn har varit dålig en lång tid men den här läkaren har inte gjort något alls. När personen i byn sedan hade turen att få träffa en annan läkare så bokades genast en bunt prover och röntgen. Nackdelen med att bo här är att det handlar mest om tur om man kan få träffa någon annan läkare

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den