Lite mindre blod

Så nu har jag varit in och lämnat blodprov. Att sitta och vänta i väntrummet på vårdcentralen stressar mig alltid. Det är nog så att väntrum överlag stressar mig oavsett varför jag sitter där. Medan jag sitter där håller jag alltid tummarna för att blodprovet inte ska tas av den enda mannen som jobbar där.
Det är mycket möjligt att han är duktig på att ta blodprov på andra patienter men mig lyckas har aldrig så bra med. När han tar blodprov känns det som om han sitter och vrider runt en sked i armen på mig och det är inte så behagligt. Jag slapp honom idag och den som tog på mig kom ihåg att det alltid är besvärligt så hon använde en butterfly.
Tanken var att även hämta några böcker på biblioteket men så blev det inte för de hade något fel på sina datorer så de kunde inte låna ut några böcker

Kommentarer

  1. En del sköterskor som tar blodprov saknar helt enkelt förmåga att hålla nålen stilla och i rätt vinkel. På mig är det samma sak, butterfly går bäst.
    Trist med böckerna, du som läser så mycket också. :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den