Några timmar senare

Och inget vettigt har gjorts. Jag gick och lade mig och så sov jag i några timmar. Helt klart vad jag behövde även om jag inte direkt är piggare nu. Att behöva sova ibland på dagen kommer nog alltid att kännas fel men inte sjutton vet jag vad jag ska göra för att få mer energi.
Risken är nog stor att jag somnar snart igen för värmen från kaminen har alltid en sövande effekt på mig.
Börjar bli fundersam på hur länge till bankid kommer att fungera i min mobil för givetvis har jag varianten av android som inte kommer fungera så länge till. Jag har googlat och googlat lite mer för att se om det går att uppdatera android men det verkar det inte som det går att göra i min mobil. Att vara utan bankid i mobilen känns inte heller som ett alternativ. Det är tur att jag har madrassen fylld med pengar så att jag inte alls behöver spara för att ha råd med ny mobil... Nu verkar det som om det går att få tag på någon hyfsat vettig mobil för under 1500 så det är tur men det är ändå mycket pengar. Att jag sedan inte vill lägga pengar på ny mobil så länge som min fortfarande är i livet är även det ett argument. Även om jag hade haft mycket pengar så kan jag inte tänka mig att jag skulle bli en sådan som känner något tvång att konstant uppgradera elektroniska prylar.

Kommentarer

  1. Det var mitt främsta aber med min förra mobil, det med mobilt bank-id. Sedan dog den ju oåterkalleligt vilket på sätt och vis löste problemet men jag hade alltså samma problem som du. Jag förstår precis hur du känner, jag tror inte heller att jag skulle köpa ny mobil eller dator stup i kvarten, det är för jobbigt förutom att det är extremt miljöovänligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid drygt när det blir ett tvång att köpa nytt när man inte vill

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den