Sjuk eller bara fet?

Jag kastade ett öga ut genom ett fönster för några timmar sedan och såg en nötskrika som inte alls verkade må bra. Den satt inte ens på ett normalt sätt.

Jag var helt övertygad om att den snart skulle falla ihop död. Medan jag stod och tittade på den hoppades jag att det inte skulle dyka upp några skator eller andra nötskrikor. Skator ger sig på de flesta fåglar och nötskrikorna ger sig alltid på varandra. Till min fasa kom det en annan nötskrika och jag tänkte att nu lär den sjuka nötskrikan bli dödad. Så blev det inte utan den sjuka piggnade till och attackerade den andra som fort flydde. Efter det blev nötskrikan lite piggare och började äta.
Den ser inte direkt normal ut så jag är fundersam på om den är ruggigt fet eller om det är något annat fel på den

Kommentarer

  1. På första bilden ser den groggy ut, den hade inte flugit in i era fönster innan? Stackars liten, hoppas att slutet kommer snabbt för den om det nu blir så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det.Det brukar låta rätt bra när fåglarna dunsar in i fönster så det borde jag ha hört. Får se om fågeln syns till idag

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den