Stigarna som bara jag och rådjuren vandrar på

Jag kände att ännu en promenad på vägen skulle resultera i att jag skulle ställa mig och skrika. Lösningen blev att pulsa i skogen istället, jäkligt mycket jobbigare men även jäkligt mycket tr. Och precis där dog min dator.
Nu gick det att starta den på nytt men jag gillar inte att den stänger av sig. Det är nog ett år sedan som jag fick lämna in den för service och då uppförde den sig också underligt innan den stendog. Att vara utan dator någon längre tid klarar jag inte men att köpa någon ny har jag verkligen inte råd med. Utan dator kan jag inte publicera mina bilder eller göra något alls med bilderna och det skulle vara trist. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att det bara var någon tillfällig bugg som gjorde att datorn stängde av sig.

Kommentarer

  1. Har du dammsugit fläkten (ska bara göras om det går att sänka sugstyrkan avsevärt) och har du en extern fläkt? Den kan mycket väl ha blivit överhettad, om du inte har en extern fläkt och datorn i knät så kommer inte fläkten åt ordentligt även om utblåset är på sidan. Jag har haft extern fläkt till alla mina tre senaste laptops och de två tidigare höll 4 år vardera och den här är inne på sitt fjärde nu. Andra tips är att om du brukar stänga av den genom att sätta den på strömsparläge så stäng av den helt istället, det sparar den mer än man tror. Till sist vill jag rekommendera det lilla programmet Core Temp, du kan ladda ner det här: http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Den övervakar temperaturen i CPU:n (kärnan), då kan du se om det är så att den blir överhettad. Den är busenkel att ställa in, säg till om det inte går bra. Man kan också ställa in en temperatur vid vilken man vill att programmet ska varna respektive stänga ner för att undvika överhettning. Hoppas lilla datorn håller ett tag till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så är det nog så att datorn bara börjar bli gammal. Jag har alltid datorn på ett laptop stöd när jag har den i knät så att den alltid får luft. Fläkten är helt okej i den. Tror att jag har haft datorn i runt 4 år nu så den är nog bara trött på mig

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den