Trött jag blir på idioter

Paret som brukar vara hundvakter har fortfarande inte skottat, det är inte direkt oväntat men irriterande. När jag promenerade förbi såg jag att hundarna var ute och ena stod precis var staketet är översnöat. Hunden hade bara behövt gå rakt fram för att ta sig till oss. Inget staket alls sticker upp längre.
Gissar att det är ca 6m från det översnöade staketet till vägen och på vägen åker timmerbilar och annat. Oftast går det även rätt fort så skulle hundarna gå ut är det i stort sett kört. När hunden började morra och skälla var jag övertygad om att den skulle ta sig fram till våra hundar så jag var redo att sparka till den i huvudet om det skulle krävas. Tacksamt nog så höll den sig i trädgården och även den andra hunden började morra och skälla och jag fortsatte i raskt takt förbi. Hundvakterna var inte i trädgården och bemödade sig inte heller om att ropa in hundarna eller ens öppna ytterdörren. Det känns så där lagom trevligt att promenera förbi där. Förr eller senare är jag övertygad om att hundarna kommer att gå ut på vägen och ge sig på någon hund. Ingen av hundarna klassar jag direkt som vettig i huvudet. De ägnar sig ofta åt omriktat beteende och jag har sett flera gånger att de går upp så pass i stress när andra hundar promenerar förbi att de ställer sig och morrar åt varandra och det syns att det kommer att smälla. Så reagerar de när de står i hundgården hos ägarna och då är det nog runt 200m till var folk promenerar förbi. Jag blir bara trött på hundägare/hundvakter som lever i någon fantasivärld och tror att deras hundar är små änglar och inte tar hänsyn till andra människor och hundar

Kommentarer

  1. Jag hatar sådana människor, jag hade med största sannolikhet gjort mig ovän med de som är dina grannar om jag var i din sits. Det finns ju ingen rimlig anledning till varför du ska utsätta dina hundar för livsfara för att de människorna är dumma i huvudet?!? För att inte tala om att de också utsätter hundar de inte ens äger för livsfara i och med att de inte har koll på att hundarna går ut på vägen. Jävla idioter, rent ut sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är bara att jag är för lat för att förstå gå hem med våra hundar och sedan gå tillbaka för att försöka prata med dem. Det är inte ofta som någon i paret syns till men vi har sagt till tidigare att det inte är så trevligt med hundar som morrar och gapar som idioter. En som bor nära dem har också klagat på gapandet men de verkar inte bry sig. Hundarna gapar bara de ser någon människa

      Radera
    2. Vad hände med vanlig j*la hänsyn, liksom? Jag blir så less.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den