Djäkla pucko

På mitt givande läkarbesök avslutade läkaren med att säga att han skulle ordna med recept så att det skulle räcka ett år. Nu loggade jag in för att se hur det var med mina recept.
Ska jag se det positivt så lyckades han skriva ut rätt medicin. Det hade dock varit trevligt om han inte hade skrivit ut medicinen så att varje uttag är 4*100 tabletter. Förpackningen med 100 tabletter är nämligen dyrare än förpackningen med 250 tabletter som alla andra läkare skriver ut. Nu låter det fortfarande konstigt i mina öron att läkare skriver ut sådana mängder med tanke på min historik. Att få ut 400 eller 500 tabletter på varje uttag är mycket även om jag tar 4 tabletter per dag. Men så länge som det står i min journal att jag har en kroniskt förhöjd suicidrisk så lär ingen läkare få skit om jag trycker i mig en burk

Kommentarer

  1. Jag tycker fanimig att det borde ingå i läkarutbildningen att kolla på vilken förpackning som är billigast och jämföra det mot mängden patienten ska ha, det gör det inte men det _borde_ göra det. Vilket nöt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den