En del saker lär man sig kanske bara av att bo på landet


De vita prickarna är snö som faller. Jag promenerade en bit på den här skogsvägen innan jag vek av in i skogen så jag passerade aldrig en flock turister med skidor. Att promenera längre sträckor på en skogsväg som är så här plogad undviker jag.

Anledningen till det är att skogsvägar enbart är plogade om det pågår eller inom en snar framtid ska bli avverkning. Att möta timmerbilar är aldrig kul men när det inte direkt går att kliva av vägen på något lätt sätt är det värre. Nu borde jag kanske ha informerat turisterna om det men jag struntade i det. Deras skidtur blev kanske lite raskare än de hade tänkt sig om de fick någon timmerbil bakom sig

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den