En ny dag

Jag kan ju börja med en av de sämsta fågelbilderna som jag någonsin tagit.
Nu syns det i och för sig att det är en hackspett så jag får kanske ta mig en funderare på om det verkligen är en av mina minst lyckade fågelbilder. Eftersom det är måndag tar jag mig nog en funderare på det en annan dag.
Ingen mening med att överbelasta hjärnan i början på veckan.
Jag har hunnit med att få känna mig lite nöjd med mig själv för jag tackade nej till att recensera en bok från ett förlag. Att jag tackade nej lär leda till att jag på sikt får färre förfrågningar men det känns helt okej. Jag orkar helt enkelt inte läsa och skriva om böcker när det är tidspress. Bättre då att låna böcker på biblioteket och läsa när jag känner för det. Jag har nog fortfarande svårt att acceptera att jag inte klarar stress och press längre. Innan såg jag mig själv som stresstålig och nu klarar jag inte av det alls. Det känns sorgligt att ha tappat det och att jag tappat förmågan att få ihop/klara av saker på kort tid

Kommentarer