Jag skapade förvirring

Lite kul får jag lov att erkänna att det är när jag lyckas förvirra andra istället för mig själv. Igår köpte jag en grej på tradera som hade köp nu pris. När jag då hade tryckt på köp knappen kom uppgifter om hur saken skulle betalas upp. Eftersom jag satt vid datorn så ordnade jag med en överföring på en gång och skrev ett mail till köparen om att han borde ha pengarna på måndag.

Sedan tänkte inte jag mer på det utan gick ut och rökte. När jag kom in såg jag att jag hade ett missat samtal från ett nummer som jag inte kände igen. Det ringde på nytt efter en kort stund så jag svarade och det visade sig vara säljaren på tradera. Han hade blivit förvirrad när han hade fått mitt mail om att jag hade betalat för han hade fått det mailet innan mailet från tradera hade nått honom om att någon hade köpt varan. Nu tror jag att jag lyckades reda ut förvirringen eller jag hoppas det i alla fall för jag vill ha saken jag köpte.

Kommentarer