Väldigt död

Det händer inte så ofta att jag fotar döda djur. Ganska logiskt för varför skulle jag göra det? Idag blev det dock ett foto på ett död ekorre.

Inga närbilder om någon nu trodde det. Anledningen att jag tog en bild var för att kunna zooma in på ekorren och se om den fortfarande levde eller inte. Hade den varit vid liv så hade jag fått ta död på den. För att lyckas med det behöver jag mental förberedelse och då vill jag inte stå 50cm från den och bli tvingad att agera. Nu var den död så jag slapp avliva den och det är jag tacksam för. Oavsett storlek på djuren så tycker jag alltid att det är lite sorgligt när de blir överkörda

Kommentarer

  1. Det är sorgligt, jag försöker alltid intala mig att det är en del av livets och dödens cirkel och helt naturligt men det hjälper inte så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev nog till mat för något/några andra djur så på så sätt dog den inte i onödan ändå.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den