Började morgonen med att bli knäckt

Jag fick ett varv i trädgården och kunde konstatera att rådjuren varit in i natt och ätit upp en sorts aklejor. Våra rådjur är finsmakare så det duger inte med vilken sort som helst. Efter det upptäckte jag att en våriris befann sig ovanför jorden. Kattjäveln hade varit in i natt och grävt och skitigt och då bökat upp en iris.

Då kände jag att nu skiter jag i trädgården och ogräset, rådjuren och kattfan får vinna. Efter någon timme insåg jag att min reaktion var ordentligt överdriven och att jag bara reagerar så när jag är slutkörd. Jag är glad över att jag själv kan inse när min reaktion inte är vettig och varför jag reagerat så. Kriget kommer att fortsätta mot katten och rådjuren nöjer jag mig nog med att svära åt. Rådjuren ursäktar jag mer eftersom de går in i trädgården för att de är hungriga. De kommer ändå att försvinna till skogs snart för att föda kid.

Kommentarer