Den fastnade på bild

Hundarna har gjort det klart för oss att något djur har byggt bo mellan vårt hus och en odlingslåda. Hundarnas sätt att visa det har varit att lurpassa och att försöka gräva i odlingslådan. Igår fick jag en bild på djuret.

En sork av något slag och antagligen så är det den som har ringbarkat våra aroniabuskar under vintern. När buskarna tinade fram gick det att se att något djur hade ätit upp barken på alla, om buskarna kommer att återhämta sig eller inte återstår att se. Fast den är jäkligt söt så vill vi inte ha den i trädgården så den måste dö. Smidigast hade det varit om ugglan som vi sett på kvällarna bara tar den men så bra blir det nog inte. Det här med att döda djur är ett uppdrag som jag med varm hand överlåter åt min sambo.

Kommentarer

  1. Den är ju jättesöt! Synd att den måste dö men jag fattar varför. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den