Jag gillar posten

eller mer specifikt så gillar jag verkligen lantbrevbärarna här. När jag var på väg hem efter en promenad med hundarna så träffade jag på en i byn. Det blev så att jag stannade och vi stod  och pratade en stund. Efter ett tag kom brevbäraren och han stannade bilen och berättade för den jag pratade med att hon hade flera paket och alla skulle inte få plats i hennes brevlåda.

Då ska lantbrevbärarna lämna en lapp i brevlådan och så får man åka ca 2 mil för att hämta paketen. Istället för att göra det stannade han och frågade om hon kunde ta emot paketen på direkten. Det är sådant som gör att lantbrevbärarna här är riktigt uppskattade. Även om de har det stressigt så försöker de underlätta för folket här i byn

Kommentarer

  1. Men det var ju snällt av honom tycker jag, det finns ju "göra sitt jobb" och "göra sitt jobb bra" liksom och han verkar göra det bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den