När kändisar tar livet av sig

Jag ligger i sängen med huvudvärk och funderar lite. Varje gång någon känd person tar livet av sig blir det alltid stora rubriker om hur tragiskt det är. Och så synd det är att en talangfull person avslutar sitt liv.
Det irriterar mig. Jag funderade över varför det gör det och kom fram till att jag ogillar sättet som människor värderas. Är det verkligen värre för anhöriga, vänner och bekanta när en talangfull person dör? Givetvis är svaret nej, det är lika hemskt för anhöriga och vänner till någon som inte briljerar på något sätt. Varför tillskrivs kända personer ett större människovärde? Jag har nog svårt att förstå varför man ska värdera människoliv på olika sätt. Om någon tar livet av sig så är det alltid tragiskt för de anhöriga oavsett vad personen presterat under sitt liv. Alla är lika viktiga

Kommentarer