Söndag

Jag hoppas att jag hörde fel i morse, jag tyckte mig nämligen höra tranor som skrek. Ljudet av tranor som skriker påminner inte om något annat så jag tror nog att det var det som jag hörde. Att jag hoppas på att jag har fel beror på att vi har mycket mycket snö kvar.
Dyker tranorna upp nu kommer de att få det väldigt svårt att hitta något att äta. Var de brukar gå runt och äta är det ca 1m snö kvar. Nu har det blivit varmare så snön har börjat försvinna men det kommer att dröja lång tid innan allt är borta.

Kommentarer

  1. De kanske fortsätter vidare när de inser att det inte finns någon mat? De måste ju vila men kanske bara en kort stund då. Stackarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på det. I dag ska det komma ytterligare några cm snö

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den