Trött på knäppskallar

Ibland trillar det in kommentarer som får mig att tro att hoppet är helt ute för mänskligheten. Nu händer det inte så ofta så jag brukar hinna förtränga kommentarerna innan någon ny trillar in.
Det som kommentarerna har gemensamt är bristen att acceptera att man kan ha olika åsikter om saker. Läser jag ett inlägg på någon blogg som jag tycker är fullständigt idiotiskt ska det mycket till för att jag ska lämna en kommentar enbart i syftet att förklara att skribenten har fel och att min sanning är den enda rätta. Det är en sak att debattera för att föra fram sin åsikt och en helt annan sak att föra fram sin åsikt som den enda rätta. Kommentarerna som jag får ibland som irriterar mig är den typen som bara lämnas för att visa att jag har fel. Syftet med dem förstår jag inte för de får mig inte att ändra min åsikt utan jag klassar bara kommentarerna och personen som framför dem som idioter

Kommentarer

  1. Gud vad drygt, att folk orkar! Det finns en meme med texten "Today I read something on the internet that I didn't agree with. Then I carried on with my day." Inte så svårt egentligen kan man tycka? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också lite svårt att förstå att människor orkar. Det måste finnas vettigare saker att lägga tid på

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den