Det blir natt nummer två i husvagnen

Och vad kan jag tänkas tycka då? Jo att bo i husvagn måste en gång i tiden ha uppfunnits som en form av tortyr. Natten till idag som vi på en camping som var ca halvvägs till slutdestinationen. Den campingen hade jag varit på en gång tidigare för många år sedan och den får godkänt.

givetvis är långliggarna otäcka och skrämmande, det går inte att komma ifrån. Den här gången var det en av dem som hade skaffat en murad grill på sin lilla plätt. Jag kan väl inte riktigt förstå varför någon lägger pengar på sådant på en plätt som man hyr. Innan vi åkte därifrån i morse hann jag även se en av långliggarna liggandes i en solstol enbart iförd kalsonger. Varför frågade jag mig medan jag skyndade vidare. I em kom vi då till campingen som vi befinner oss på nu, tanken var att stanna här några dagar men det har jag ingen lust med. Det finns ingen möjlighet till promenader, går man runt i tillräckligt många cirklar kan man kanske vara ute och gå i en timme. Det är dock inte den största nackdelen utan det är fågelskådarna. En kärring gick runt vår husvagn mer eller mindre tryckt mot den med en gigantisk kikare. Strax därefter kom det en hel flock fågelskådare som cirklade runt husvagnen och höll sig på ca en meter. Inte riktigt vad jag uppskattar. Så lätt kommer det tyvärr inte bli för oss att flytta för givetvis har det blivit en fel på bilen. Närmaste verkstad är några mil bort och imorgon är det röddag. Jag har redan förklarat för sambon att det här absolut är sista gången någonsin som jag kommer att följa med ut med husvagnen. Jag vill hem till dalarna var folk är konstiga men jag slipper träffa på dem i mitt eget badrum i alla fall

Kommentarer

  1. Men vad fasiken också, vilken jäkla otur med bilen ovanpå alla galna fågelskådare. Jag lider med dig, jag hade nog fått generalbryt på fågelskådarna faktiskt och bett dem dra åt helsefyr. Hoppas att du överlever med vettet i behåll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju rätt knäpp från start😀. Hundarna fick gapa lite på en fågelskådare så med lite tur passar de sig. Eller inte... Nu verkar de stå utanför och tala

      Radera
    2. En del blir ju så besatta av sin hobby (oavsett vilken det är) att de helt tappar all vett och sans och hänsyn till andra människor och sådana kan jag inte med. Såvida man inte sitter på Svalbard, i Gobiöknen eller på annan valfri öde plats så finns det andra människor runt omkring en och de behöver man ta hänsyn till för annars kommer de inte att göra detsamma.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den