Jag skulle inte tro det

Idag låg det ett tjockt kuvert från Sifo i brevlådan.
I kuvertet var det 44 sidor i ett häfte fyllda med kryssfrågor. Om jag då skulle bemöda mig med att
lägga en halv evighet på att fylla i allt så har jag möjlighet att vinna pengar på en premieobligation. Alla som svarar på frågorna får del i en premieobligation som det är dragning på i feb 2019. Om den lotten då dras får alla hälften av vinstsumman. Får det mig att bli lockad att svara på 44 sidor av kryssfrågor? Svaret på det är helvete heller. Kan Sifo betala folk för att utforma kryssfrågor, välja ut folk som ska få frågorna, betala den som ansvarar för att skicka ut allt så kan de gott ge vettig ersättning till folk som förväntas svara. Jag kommer aldrig svara på en abnorm mängd frågor utan att vara garanterad att få något för det.

Kommentarer