Kroppsnoja

Jag blir alltid irriterad på människor som gnäller om något med deras kropp. Min tanke blir alltid att de borde skaffa sig någon vettig hobby och inse att ingen annan bryr sig det minsta om deras noja. Det är lätt att tänka så om andra men värre när det gäller mig.

Nu är det då sommar och jag visar mig inte utanför trädgården i shorts eller kjol och anledningen till det är att jag har åderbråck på ett ben. Det har jag haft i några år nu så jag borde ha lärt mig att acceptera det men det gör jag inte. Eftersom jag inte har råd att åtgärda det så borde jag lära mig att leva med hur det ser ut men än har jag inte lyckats. Ännu fånigare blir det med tanke på att jag har ärr på bägge mina armar från handleden upp till armvecket och det stör mig inte ett dugg och är inget som jag känner något behov av att dölja.

Kommentarer