Studsade fram

Så kändes det att vara ute och gå i mina nya skor. Alltid lika skönt med nya skor som har stöd och studs i sulorna. Konstigt hur mycket mer jag uppskattar sådant nu när ekonomin inte ofta tillåter nya saker.
Jag trodde att det skulle vara öde på folk i byn när jag var ute men jag såg faktiskt flera människor. Att se folk är inte udda i en stad men här är det udda speciellt med tanke på att det är ett sektmöte nu. Jag är nog ensam om att kalla det sektmöte. Andra i byn säger bymöte eller något liknande. Ett bymöte/ sektmöte var tionde år känns lagom för mig så jag kände inget behov av att närvara idag

Kommentarer

  1. Åh, jag vill ha löparskor nu. *suckar* Himla skönt för dig med nya dojjor och ännu skönare att slippa sektmöte, sådant går nästan alltid överstyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen ett lyft med nya skor

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den