Valium, vodka och opium

Det är vad jag skrivit upp på inköpslistan. Nu är det bara vodka som går lätt att köpa och det kommer ändå inte inhandlas. Anledningen till de tre sakerna är att vi ska ut med husvagnen imorgon, jag är ingen husvagnsmänniska alls.
Av någon förvirrande anledning så tyckte jag att det lät rätt okej att åka ut med husvagnen när sambon började prata om det för många veckor sedan. Hur jag kunde få för mig att det skulle bli okej vet jag inte nu men det är väl bara att gilla läget. Jag ser ingen charm alls i att trängas med hundar i husvagn, dela dusch och toa med konstigt folk, bli utsatt för puckon på campingar och det är anledningar som har fått mig att vägra följa med i husvagnen under många år. Varje gång vi har varit på någon camping så har vi träffat på någon korkad hundägare som har haft sin hund lös och frågat om vi har tikar eller hanar. När svaret blir att vi har båda har ägarna alltid sagt ojdå min hund tycker inte om tikar/hanar och så ska puckona försöka fånga in sin hund. En del campingar tar löjligt mycket betalt för att duscha och det finns inte en chans i världen att jag kan tvätta mitt hår på 5 min och det bidrar till min irritation. Sambon gissar att jag kommer att stå ut 3-4 dagar innan jag blir helt koko och det låter rätt troligt i mina öron

Kommentarer