Inte bra men bättre än jag trodde

När vi var på semester så hittade jag en stegräknare i ett naturreservat. Det var inga andra än vi där då så att hitta ägaren till den var inte möjligt. Nu hade jag kunnat lämna in den på någon polisstation men det blev inte så.
Igår satte jag på mig den för att kolla av hur lite jag egentligen rör mig. Jag hade räknat med att landa på runt 7000 steg särskilt med tanke på att jag var riktigt trött igår och sov bort några timmar på dagen. Nu blev det inte så illa utan resultatet blev lite över 9600 steg. Inte bra på långa vägar men det var så mycket som jag orkade röra mig och mer än så kan jag inte göra. Jag skulle verkligen vilja öka på min motion men det är svårt när orken inte finns. Om jag kunde motionera i sömnen skulle det vara lättare men än har jag inte nått dit. Hundarna fick givetvis mer motion än så igår för sambon var ute med dem själv när jag sov så de lider inte av att jag inte alltid orkar motionera.

Kommentarer