Nationaldagen och döda lupiner dagen

Jag har inte deltagit i någon av händelserna. Lupiner borde jag ha dödat för det är för många i dikena här och monokulturer är aldrig bra. Men det är inget som hindrar mig från att dra upp någon eller några imorgon. I trädgården har vi inga i alla fall, ibland dyker någon upp men då drar jag upp den.
Det är mycket växter/blommor i trädgården som jag planterat för att locka bin och fjärilar. Så är det ett hörn i trädgården som bara växer vilt och det är det en hel del brännässlor som det alltid är många fjärilslarver på. Det krävs inte mycket för att hjälpa insekter lite grann och det skulle vara bra om ännu fler skulle göra lite. Tur är det att många i lägenheter har lite växtlighet på sina balkonger

Kommentarer

  1. Jag tycker att lupiner är så fina men som du säger så är monokulturer inte bra.
    Jag får nästan inga insekter in till mig, framför allt inte pollinerande, det är orsaken till att jag försöker pensel-pollinera mina chiliplantor. Om jag hade trädgård skulle jag göra precis som du. <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den