Slänga eller inte?

Nu syftar inte rubriken på blommorna för de får vara kvar.
Jag behövde hitta ett viktigt papper och gav mig i kast med det uppdraget. I jakt på pappret hittade jag en hel del andra papper som orsakade mig fysiskt illamående.
Det var papper från förvaltningsrätten, IVO, psykologens utlåtande om mig och en hel massa annan skit. En stor del av mig vill bara elda upp hela den skiten men samtidigt vet jag att om jag någon gång vill ta strid om all idioti behöver jag ha kvar papperna. Sannolikheten att jag någon gång kommer att ta itu med det är lika med 0.1% så jag borde slänga allt. Det är idiotiskt att ha kvar saker som får mig att må så pass illa men bara för att jag slänger det så blir inget ogjort. En sak som jag skulle kunna ta itu med är att skicka ett meddelande till öppenpsyk och be om en ny utredning. Det är en liten sak att ta itu med och blir jag av med diagnoserna som jag anser är felaktiga kommer jag kanske att bli behandlad på ett vettigare sätt av vården. Fast det är en liten sak så skriker varje molekyl i min kropp nej till att ta kontakt och att ha någon form av kontakt överhuvudtaget med psyk. Får se om jag någonsin kommer lyckas bita i det extremt sura äpplet och göra något som faktiskt kan gynna mig.

Kommentarer

  1. Känns som att Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta skulle vara intresserade av att se hur det gick till med hela det där men jag fattar att du inte vill mecka med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det vill jag inte, jag skulle må otroligt dåligt av att börja rota i allt som hände på dårhuset

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den