Åska och lite regn

Det var efterlängtat väder som kom på besök men helt nöjd var jag inte när åskan slog ut elen för oss. På fm pysslade jag lite i trädgården och blev svettig och äcklig men insåg att det var bättre att vänta med en dusch till efter lunchpromenaden.
Under promenaden började mörka moln dyka upp och det var en tryckande värme. Takten blev rask för att hinna hem innan regnet började falla. Det hann jag med och såg fram emot en dusch. Jag knatade ner i källaren och slängde in mina svettiga kläder i tvättmaskinen och skulle precis kliva in i duschen när det blev mörkt. Det enda att göra var att gräva fram smutsiga kläder och dra på mig dem och sedan vänta på att elen skulle återvända. Nu var det ett kort strömavbrott runt tio minuter och jag hade tur som inte hade hunnit kliva in i duschen. Det hade inte varit kul att stå intvålad när strömmen försvann

Kommentarer

  1. Åh, fick ni regn? Så avundsjuk jag blir. Men som du skrev är det inte kul när blommor eller grödor bryts av, det förstör ju också naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har kommit en del regn de senaste dagarna och det behövdes verkligen. Åskan var däremot lite onödig, brandflyget har vi sett mycket av och brandbilar har susat genom byn

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den