Det brinner och brinner

Det är ingen fara för byn jag bor i men det är olustigt ändå och jag lider med alla som blivit tvingade att överge sina hem. Det är bara att vara tacksam för att det finns så många människor i Sverige som engagerar sig i frivilligorganisationer och ställer upp när det behövs.
Organisationen som sambon är med i har hjälpt till och hjälper till vid den närmaste branden med lite olika uppgifter. I natt ska sambon till branden och jobba. Att jag inte är med i någon organisation är rätt logiskt, en trött vimsig människa är ingen tillgång när en olycka eller större naturhändelse sker. Jag håller tummarna för ordentligt med regn över hela Sverige

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den