Ångrar mig lite

I morgon är det dags för mig att besöka öppenpsyk och det är inget som jag ser det minsta fram emot. På ett sätt ångrar jag att jag någonsin kontaktade dem för jag misstänker att mötet i morgon kommer att vara fullständigt meningslöst.
I bästa fall leder det till att jag placeras i kö för utredning och i värsta fall har jag slösat energi på att vara trevlig mot ett pucko. Jag kan erkänna att  jag inte direkt är positivt sinnad mot folk på öppenpsyk och det grundar sig i att jag aldrig träffat någon vettig. Mina erfarenheter från läkare på öppenpsyk är de här.
  • En läkare som ägnade halva besökstiden åt att läsa högt ur min journal.
  • En läkare som enbart var virrig och inte lyssnade.
  • En läkare som skulle göra bedömning på mig efter en självmordsförsök tyckte att jag verkade vettig och hade koll på läget när jag fortfarande var apafull.
  • En läkare som under hela läkarbesöket enbart stirrade på mina ärr på mina armar. Det tröttnade jag på efter ett tag och sa åt henne att fråga mig om hon undrade över ärren.
Om jag nu ska försöka se det positivt så borde det vara dags för mig att träffa en vettig läkare men jag tror inte på under.

Kommentarer