Att pissa med publik är ju alltid kul

Jag kom hemför några timmar sedan och har hunnit med en promenad på en timme för att rensa huvudet lite. Mitt läkarbesök på psyk gick bättre än jag hade trott men det började lite underligt. När jag registrerade mig i receptionen fick jag ett papper i handen. Det var en fullmakt som de tyckte att jag skulle fylla i.
Fullmakten skulle då ge de anhöriga som jag angav på pappret rätt att få ta del av min journal på den mottagningen. Min reaktion på det hela var att ifrågasätta varför i helvete jag skulle ge någon anhörig rätten till det. Kvinnan i receptionen hade inte något bra svar på det men tyckte ändå att jag skulle fylla i. I väntrummet var det rätt mycket folk och stämningen var som en likvaka. Jag kände mig lite felplacerad men satt snällt och väntade.
Efter ett tag kom läkaren och hämtade mig och jag kunde se på dörren till hennes rum att hon var överläkare. Jag erkände på en gång att jag är skeptisk mot i stort sett alla som jobbar på psyk. Lika bra att vara ärlig från start. Och efter det pratade vi och pratade lite mer. Det som kom fram var att inte heller hon tror att jag har borderline och hon höll med mig om att dårhuset agerade fel som gjorde en utredning när de gjorde den. Själva mötet varade i över 1 ½timme och efter det var jag helt slut i huvudet. Hon berättade att de har konferenser om patienter och då beslutar hur de kan hjälpa patienter om de kan det. Mitt fall ska tas upp nästa vecka eller veckan efter det och då beslutas det om jag får en ny utredning eller inte.

När vi hade pratat klart frågade hon hur jag ställer mig till deras obligatoriska drogtest. Jag sa som det var och det är att jag är tveksam till om jag tänker ställa upp på det. Efter att ha pratat lite om det beslutade jag mig för att ge upp och genomföra det. Jag fick vänta en stund på nytt i väntrummet och sedan kom en manlig sjuksköterska och tog med mig till ett annat rum. I ett angränsande rum fanns det en toa och så var det bara för mig att pissa medan han tittade på. Jag tycker att det är kränkande oavsett om det är en man eller en kvinna som ska titta på så att det var en man stör mig inte mer. Drogtestet visade såklart att jag inte hade några droger i kroppen.

Kommentarer