Ett par vettiga byxor är minst ett par för lite

Det visade sig att det inte skulle vara vettigt att laga tvättmaskinen för bara delarna skulle kosta 2500kr och sedan tillkommer givetvis arbetskostnaden. Sambon var in på närmaste elaffären/kedjan och pratade med ägaren och fick veta att de ska ha kampanj på någon tvättmaskin nästa vecka.
Fördelen med att bo på en liten ort är att de avslöjar sådant i förväg för de vill hålla sina kunder på gott humör. Nu blev det så att vi beslutade oss för en av tvättmaskinerna som kommer bli billigare nästa vecka, vi får den för det billigare priset såklart. Problemet nu är bara att vi inte kommer få maskinen förrän i slutet av nästa vecka. I vanliga fall skulle det inte vara något större problem för fulkläder har jag mycket av. Nästa vecka ska jag till öppenpsyk och då är det bra att se vettig ut så att jag blir beviljad en ny utredning. Tyvärr så äger jag bara ett par vettiga jeans och givetvis så är de skitiga. Nu har jag att välja på att gå på mötet i andra fulare byxor eller handtvätta jeansen. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att ta några andra byxor på mig. Jag borde verkligen försöka se till att få råd att köpa lite kläder men det är svårt när det alltid finns viktigare saker att lägga pengar på.

Kommentarer