Hade tänkt men nej

När jag klev upp i morse var min plan att ta itu med lite tvätt idag och den planen hade jag i några timmar. Efter att nu ha varit ute på en promenad i närmare två timmar så skjuter jag på den planen till i morgon.
Tvätta måste jag för jag har inte underkläder så att jag klarar mig till slutet av veckan när vår tvättmaskin kommer. Att tvätta förhand känns däremot mindre lockande men något alternativ har jag inte. Lakan, handdukar och större saker har jag inga planer på att tvätta innan tvättmaskinen är här. Nu gör det inte så mycket för handdukar och lakan har vi ingen brist på. Jag förstår inte hur människor förr orkade ta itu med allt i ett hushåll utan att ha maskiner. Nu tvättade de knappast lika ofta som människor gör i dag men fy vad de måste ha slitit.

Kommentarer