Jag kanske borde svara i telefon ibland

Jag gillar inte att prata i telefon och ser mest ringsignaler som något irriterande. Eftersom jag resonerar så är min mobil i stort sett alltid enbart inställd på vibration. Då hör jag när det ringer och kan varje gång avgöra om jag vill svara eller inte utan att bli för irriterad för att det låter.
På fm ringde det och jag kollade på mobilen och konstaterade att det var ett okänt/skyddat nummer. Jag kände inte för att svara utan ignorerade det. En kort stund senare så ringde det igen men jag hade fortfarande ingen lust att svara. På em loggade jag in på mina vårdkontakter och kunde se att läkaren på psyk hade skickat en remiss om något till vc. Med största sannolikhet var det psyk eller vårdcentralen som ville ha tag på mig. Vad de ville lär jag få vänta på att få reda på för jag antar att de skickade ett brev när de inte fick tag på mig. Jag borde kanske svara i telefonen ibland men det lär nog inte bli en förändring.

Kommentarer