Valet

För min del skulle jag välkomna en regel som säger att tidningar och tv inte får ta upp något om de olika partierna när det är en vecka kvar till valet. Jag är trött på käbblet mellan politiker och alla fagra löften som aldrig kommer uppfyllas.
Den här gången planerar jag faktiskt att rösta men jag bryr mig inte så mycket om vilket parti som kommer få flest röster i riksdagsvalet. Anledningen till det är att jag räknar med att få sämre ekonomi oavsett. Blir det moderaterna som styr kommer bidragen att minska och blir det socialdemokraterna så lär de fortsätta straffa bilägare. Landstingsvalet känns mer intressant för mig och jag hoppas vid gud att socialdemokraterna blir av med makten. Inför varje val har de sagt att ekonomin är i balans och strax efter valet har det visat sig att det är ett gigantiskt underskott. Sedan tror jag inte heller att det är bra i längden om ett parti har makten i 90+år. Min åsikt är att landstingen ska hålla sig till sjukvården och sälja av det mesta annat som de lägger pengar på

Kommentarer