Ännu en bok jag ger upp hoppet om

Det finns böcker som verkar riktigt bra och spännande och så visar det sig vara skit. Jag började läsa Vit syren av Cecilia Sahlström i går. Nu har jag kämpat mig igenom ca 100 sidor och det räcker för mig.
Den börjar spännande med att en ung kille hittar en allvarligt skadad ung kvinna i en park. Han hinner ringa polisen och blir sedan nedslagen av det man får anta är förövaren. Efter den början går det bara utför. Killen som hittade kvinnan blir anhållen som misstänkt för dådet men varför han blir det framkommer inte. Han har kvinnans blod på sig men det finns en trolig förklaring till det. Och så visar det sig att killen är den utredande polisens son så hon blir bortkopplad från fallet. Fast hon är bortkopplad låter ändå en polis henne vara delaktig i utredningen. Utöver det slängs det in en bunt nya karaktärer för varje sida utan att de tillför något under sidorna om jag tog mig igenom. Överlag blir det bara fånigt. Har man några timmar över rekommendera jag att man hellre tittar på färg som torkar eller ett träd före att läsa den här boken.

Kommentarer