En vallgrav

Nu har jag i och för sig ibland sagt att jag skulle vilja ha en vallgrav men då tänkte jag mig att jag skulle bo i ett slott eller en herrgård. Sedan så ska vallgraven naturligtvis vara runt hela herrgården/slottet. Nu håller det nämligen på att bli så att vi får en budget vallgrav.
Det går även att kalla det för ett djupt jävla dike tvärs över vår infart. Fiber har kommit till byn och de har nu kommit till delen i byn var vi bor. Vi ska inte ha fiber, närmare 20 000kr att lägga på det har vi inte. Det är däremot ganska många andra i byn som ska skaffa fiber så det grävs och asfalt bryts sönder. Nu hoppas jag att de fort fixar till vår uppfart för jag har ingen större lust att försöka hoppa över ett dike som är någon meter tvärs över och runt 1½m djupt. Sambon var snabb med att köra ut bilen innan de hade hunnit förstöra uppfarten för mycket så han tar sig ut på jakt oavsett.

Kommentarer