En vända bland träd

Det går även att säga att jag tog en skogspromenad. Älgjakten startar på riktigt imorgon så det kändes vettigt att vandra i skog idag. Nu brukar jag även vandra i skogen under jakten men det blir oftast inte så bra. Vill jag gå i skogen under älgjaktsveckan så väljer jag att gå i områden som jägarna inte ska vara i.
Det fungerar inte alltid för ibland jagar de på ett ställe på fm och ett annat på em. Flera gånger har det hänt att jag vandrat i områden som de inte ska vara i bara för att upptäcka skyltar om att jakt pågår när jag kommer ut från området. Det är oftast lite otrevligt att upptäcka det. Nu är jag inte rädd för att bli skjuten utan det handlar mer om att jag inte känner något behov av att träffa på någon av de sura älghundarna när jag är ute med våra.

Kommentarer