Inga djur men en jägare

Min tanke var att något rådjur skulle stå fint i morgondimman och visa upp sig. Så var det inte utan det var helt öde i skogen. Anledningen till det dök upp på stigen nämligen en jägare och hans hund. Överlag har jag inga problem med att folk jagar.
I det här fallet blev jag irriterad för jag har ytterst liten förståelse för varför någon kan tycka att det är en bra idé att jaga i skogsområdet som gränsar till byn. Jägaren var ute efter skogsfågel och i det skogsområdet finns det i stort sett inga skogsfåglar. Chansen är större att träffa på andra hundägare eller bara folk i byn som är ute på promenad. Så svårt är det inte att ta sig en bit utanför byn för att jaga och det finns platser inte så långt bort som det finns betydligt mer skogsfågel i. Jag uppskattar inte att träffa på lösa hundar och folk med gevär

Kommentarer