Jag fattade rätt beslut

Jag har inte tackat ja till någon recensions bok på många månader nu och det är utan tvekan rätt beslut för mig. Det är såklart kul att få böcker i brevlådan men ändå så föredrar jag att låna böcker från biblioteket.
Med recensions böcker så blir det ändå en press att läsa fort och sedan skriva ihop något vettigt. När det sedan visar sig vara en dålig bok blir det ännu svårare att skriva något. Jag gissar att jag kommer att trilla bort från förlagens listor snart eftersom jag inte tackat ja till något.
Nu är jag tydligen även lite virrig och då vill jag inte ha någon press. Virrigheten nu yttrade sig som så att jag lånade en e-bok för någon vecka sedan och sedan glömde jag bort det. Nu spelar det inte någon större roll för jag kan alltid låna den på nytt men det är ändå irriterande.

Kommentarer