Sega jägare

Jag sitter mest och väntar på att jägarna ska ge sig ut i skogen så att jag kan ge mig ut på promenad. Nu låter det kanske underligt eftersom det logiska borde vara att ta en promenad innan de ger sig ut. Det finns en logik bakom mitt agerande och det är att jag inte vill ha en jäkla massa bilar efter mig när jag går på vägen.
En del är nämligen jäkligt dåliga på att visa hänsyn och vägrar till exempel stanna bilen om det blir ett möte och resultatet av det blir att jag blir nertvingad i diket om jag inte vill bli påkörd. Vägen är inte så bred att det är möjligt för två bilar och en fotgängare att passera varandra. Igår var det en bil som vägrade stanna så då blev jag och hundarna tvingade att hoppa ner i diket och det är inte så kul. Sedan finns det även idioter som passerar på någon dm avstånd fast vägen är fri och det är fri sikt. Jag känner att jag inte riktigt orkar med det i dag så därför sitter jag här och väntar.

Jag blir så jäkla nyfiken på vad det är för folk som köper min bok. I går såg jag att det var ytterligare några som hade blivit sålda och jag blir lika förvånad varje gång. För mig är det väldigt konstigt att någon är villig att betala pengar för att läsa mina ord, roligt men väldigt underligt. Undrar lite också över när boken ska slutas säljas, jag trodde inte att den skulle finnas tillgänglig så här lång tid.

Kommentarer