Äntligen en fördel av att ha ätit SSRI och SNRI

Och fördelen är att man är van vid jobbiga biverkningar så alla andra mediciner känns snälla. När jag fick min nya blodtrycksmedicin utskriven så blev jag i vanlig ordning varnad för biverkningar. Tydligen var risken stor att jag skulle få värre biverkningar än vad som är vanligt.
Anledningen till det skulle då vara att medicinerna jag redan äter skulle kunna göra det värre och det var inte säkert att jag skulle klara av att ta alla på en gång. Jag fick informationen att jag kanske skulle behöva ta den nya medicinen några timmar efter min tidigare. I mina öron lät det bökigt att behöva komma ihåg det varje dag. Jag tycker att det räcker att jag tar medicin två gånger per dygn och kände inte för tre gånger igen. Biverkningar har jag haft men så jobbigt har det inte varit. Första dygnen kändes det lite då och då som om någon körde in en kokhett nål i mitt huvud och den smärtan varade 30-60 sek. Det var inte behagligt men eftersom det gick över rätt fort gick det att hantera. Mitt hjärta har också rusat lite då och då, roade mig med att ta blodtryck en av gångerna och fick ett övertryck på över 200. Även det är rätt obehagligt men det har lugnat sig nu. Det enda jag väntar på nu är att jag ska bli lite piggare men det verkar dröja. Risken att jag får en stroke har minskat och det är positivt. Jag kan i och för sig tycka att det är lite underligt att sjukvården inte väljer att utreda varför mitt blodtryck har blivit så pass mycket högre de senaste åren. Det är inte omöjligt att det beror på att tumören har vuxit och det är kanske bra att hålla koll på det

Kommentarer