Bra för min hälsa men så jäkla deprimerande

På fm begav jag mig till vårdcentralen. Efter mitt besök på öppenpsyk skickade läkaren en remiss till vc angående mitt blodtryck, det var på tok för högt på öppenpsyk. Det tog vc runt en månad för att kalla mig för att kolla mitt blodtryck igen och dagen för besöket var i dag.
Först fick jag då betala 150kr för att en sjuksköterska skulle kolla mitt tryck. Det blev jag då inte alls bitter över eftersom läkaren jag träffade i feb (?) för min årskoll borde ha kollat mitt blodtryck. Om han hade bemödat sig med att göra det skulle jag ha sluppit att betala 150 i dag. 150kr är mycket pengar när kontot är läskigt tomt. Jag fick ligga ner och vila i ett rum i ca 10min och sedan togs då trycket. Fast jag hade vilat var trycket ändå högre än 170 genom 100. Jag minns inte siffrorna exakt, sjuksköterskan sade att hon skulle resonera med någon läkare och sedan ringa upp mig. Eftersom jag ändå var på plats på vc passade jag på att fylla i ett papper så jag slipper den odugliga läkaren som har haft ansvar för mig. Det verkar som om det blir någon ST läkare som ska ansvara för mig i fortsättningen. Rent krasst kan det omöjligtvis vara en sämre läkare så det blir nog bra.

Jag blev uppringd för en liten stund sedan och läkaren trodde inte att det skulle gå att få ner mitt blodtryck tillräckligt med att bara öka min befintliga medicin så han skrev ut en ny. Det känns jäkligt deprimerande, jag hatar mediciner och nu måste jag då ta tre olika sorter per dag. Om jag nu ska hitta något positivt med det är det att desto fler mediciner desto lättare att ta en dödlig blandning.

Kommentarer