Dags att yla

Irritationen mot öppenpsyk kvarstår men eftersom det inte är så produktivt att bara gå runt och vara irriterad så tänkte jag göra något åt det. Min plan var att skicka ett meddelande till mottagningen genom 1177 och helt enkelt be dem höra med läkaren om det inte går att ta mötet på telefon istället eller om jag bara kan skriva ihop en motivering till varför det skulle vara bra med en ny utredning.
I vanlig ordning så går inget min väg och det visade sig att det inte är möjligt att skicka meddelanden till den mottagningen. Med tanke på att det handlar om psyk så anser jag att det är ännu viktigare att kunna kontakta dem med ett skrivet budskap så slipper det förhoppningsvis bli missförstånd. Nu gick det då inte och självklart så var telefontiden för dagen slut när jag började luska i hur man kontaktar dem. Det blir väl så illa att jag blir tvingad att ringa i morgon och försöka få fram mitt budskap till en sjuksköterska eller vem det nu är som svarar i telefonen. Och då gäller det att den förstår och sedan vidarebefordrar min förfrågan till läkaren, om det går smidigt kommer jag att bli förvånad.

Jag kan förstå att det inte finns möjlighet att skicka budskap till specifika läkare men varför det inte går att skicka till mottagningen tycker jag är konstigt. Det känns utan tvekan som om jag står och bankar huvudet mot en vägg och det enda det lider till på sikt är huvudvärk.

Kommentarer