Den tiden på året när jag förvandlas

När temperaturen visar på minus femton på morgonen genomgår jag en förvandling.
Jag går från att se hyfsat normal ut till att mest påminna om en michelingubbe. I går kväll tror jag nästan att jag slog alla rekord.
Det var inte så kallt då bara runt minus tio men jag var frusen från start så det kändes vettigt med lite extra kläder. Jag drog på mig en av sambons avlagda vinterjackor som var ett par storlekar för stor. Till det blev det gummistövlar som är vinterfodrade, en täckkjol, reflexväst och som accessoar hund i reflexkoppel. Jag kände mig inte så stilig men jag frös inte och det är det viktigaste.

Mötet på vc igår gick bra och det är något som förvånar mig varje gång. Jag är inte direkt bortskämd med sjukvårdspersonal som faktiskt lyssnar på vad jag säger. Vc skulle skicka en remiss till endokrinologen och höra vilken medicin som är lämpligast för mig. Det gör mig glad att det finns läkare på vc som inte drar sig för att rådfråga andra läkare när det gäller saker som de inte känner sig helt säkra på själva. Förra läkaren jag hade kontaktade aldrig endokrinologen fast jag uppmanade han att rådfråga dem.

Kommentarer