Det gråa fortsätter

Det tråkiga vädret fortsätter och någon fågel envisas med att sitta och picka på väggen utanför vardagsrummet. Efter att ha lyssnat på det i någon timme känner jag för att gå ut och vrida huvudet av talgoxen.
Det enda som hindrar mig från det är att jag inte tror att jag kommer lyckas fånga den men om jag skulle lyckas med det skulle en ny fågel garanterat ta vid.

I går tittade jag på uppdrag granskning som handlade om Sanne, en kvinna som missbrukar och har psykiska problem. Det som framkom i programmet var i stort sett att hon bollas runt och inte får någon vettig vård. Nu tror jag inte att någon som har haft med psykvården blir den minsta förvånad över hennes öde men det är bra om fler får insikt i att vården i Sverige inte fungerar. Att vården inte fungerar beror givetvis på att ingen någonsin behöver ta ansvar för vården av en sjuk person och så länge som det är så kommer sjuka människor bara att bollas vidare och befinna sig i ett tomrum.

Kommentarer