Haha jag hade rätt

Efter att jag hade varit i kontakt med psykiatrin med mina önskemål så sa jag till min sambo att de garanterat inte kan fatta ett beslut utan att ha en konferens. I dag loggade jag in på 1177 och kunde läsa att de skulle ta upp mina önskemål under en behandlingskonferens.
Det var lite svårt att inte skratta åt eländet samtidigt som jag tycker att det är extremt fånigt. Frågan om man kan ta mötet på telefon eller bara ta emot mina åsikter i ett dokument känns som frågor som en läkare/psykiater borde klara av att fatta beslut om själv.

På em ringde det någon från psyk med budskapet att jag blev beviljad att ta mötet per telefon och om jag ville kunde jag skicka mina åsikter via 1177. När jag då påtalade att det inte går att skicka frågor/åsikter till den mottagningen via 1177 envisades människan först med att det visst gick och försökte övertyga mig om det. Det tog ett tag innan personen insåg att jag hade rätt och då tyckte den att jag kunde skicka mina åsikter till närmaste mottagning så kunde de vidarebefordra det till läkaren på en annan mottagning som då är den som jag har träffat och har telefonmöte inbokat med. Det låter ju kul att en flock människor då har möjlighet att läsa vad jag tycker.
Om jag tänker skriva något eller inte vet jag inte än. Fördelen är att det är enklare att få ner alla mina åsikter när jag har möjlighet att fundera kring det istället för att bara försöka komma ihåg allt under ett samtal.

Kommentarer