Jag är ett medicinskt mirakel

Det är slutsatsen som jag har kommit fram till helt själv. Att jag har dragit den slutsatsen kommer sig av att jag har perfekt blodtryck nu och hur sjutton det kommer sig förstår jag inte. Jag slutade med amlodipin i tor förra veckan.
När jag gick på amlodipin så sjönk mitt blodtryck en hel del vilket var bra men det var fortfarande för högt. Nu när jag bara har tagit mina vanliga mediciner under en vecka så har blodtrycket sjunkit mer och jag har nu perfekta värden. Det i sig är lite komiskt för i morgon ska jag till vårdcentralen för att få på mig en blodtrycksmätare för en 24 h mätning. Jag är övertygad om att resultatet kommer att bli perfekt blodtryck under 24 timmar. Lite funderar jag på att avboka kollen men samtidigt kan det nog vara bra om perfekta värden förs in i min journal om mitt blodtryck blir helt koko igen inom en snar framtid. Jag har inte heller ändrat på något i mitt liv som skulle kunna förklara en så pass drastisk förbättring.

Kommentarer