Jag är ett troll

Jag kan inte påstå att jag har sovit så bra. Någon gång vaknade jag av att jag hade lyckats få slangen till blodtrycksmätaren runt halsen, en annan gång vaknade jag av att mätaren pep för den var klämd och så vaknade jag några gånger av att den tog trycket.
När jag är trött blir jag riktigt korkad och förvirrar mig själv. Jag skulle titta på klockan för en stund sedan och såg siffrorna 395 och kunde inte riktigt få det att gå ihop i huvudet eftersom jag visste att jag steg upp klockan 6. Efter att ha grubblat en stund insåg jag att det inte var tiden jag tittade på utan antalet steg som jag hade tagit. Det är rätt illa när en blir så pass förvirrad av sitt aktivitetsarmband. Timmarna tickar ner nu i alla fall och det ska bli så skönt att bli av med mätaren om några timmar

Kommentarer