Knölig is

Typiskt skitväder har det varit hela dagen. Regn som har förvandlat snön till packad knölig is överallt och varje gång jag har kommit hem har jag varit glad för det. Nu har jag dubbskor men det är halt ändå när isen är knölig efter bilar och annat.
Det viktigaste för dagen var att ta mig till vårdcentralen och lämna in blodtrycksmätaren och det lyckades. Jag har inte hört något från vårdcentralen efter det så jag gissar att det var ett rätt okej resultat av mitt blodtryck. Det värsta är att jag känner mig som en simultant fast jag inte är det. Mitt blodtryck har varit riktigt högt och det har uppmäts två gånger på vårdinrättningar. Varför det nu har blivit bättre har jag inga svar på och inte heller var det jag som önskade ett 24 timmars blodtryck. Jag gissar att mina känslor hänger ihop med att jag är så van att bli misstrodd eller inte lyssnad på enbart på grund av mina diagnoser. Därför känns det så viktigt att det ska synas på undersökningar att något är tokigt när jag säger det och någon ovanligt nog lyssnar på mig. Mest bara en bunt ologiska känslor och tankar i huvudet i dag känns det som

Kommentarer