Varför är jag så klantig?

Efter en behaglig promenad i naturen när jag rensade huvudet
så var det dags att ta vägen hem. När jag hade tiotal meter kvar hem så ringde min mobil. Jag fick av mig vanten, tog hundkoppel i ena handen och grävde med den andra handen i innerfickan för att få upp mobilen.
Jag fick tag i mobilen och drog upp den ur fickan och tappade greppet. Mobilen trillade i full fart rätt ner i asfalten. Nu hade jag den i ett plånboksfodral och plasten som ska hålla mobilen på plats gick i många bitar och mobilen hamnade en bit från fodralet på asfalten. Eftersom den fortfarande ringde kunde jag fort inse att den inte tagit allvarlig skada. Jag är glad att jag hade ett plånboksfodral för enda skadorna på mobilen blev lite småskador på två kanter. Nu slipper jag ha ångest över att behöva få ihop pengar till en ny mobil utan det enda jag behöver köpa är ett nytt fodral och det är bra mycket billigare.

Kommentarer